משתתפים

יום ראשון, 27 ביוני 2010

תזאוס ואריאדנה

היי כולם ! D:
כאן דוסה, עם סיפורי המיתולוגיה שלה XD
מה נישמע ? אצלי הכל טוב (:
אוקע, היום אני אספר לכם את אחד הסיפורים המוכרים במיתולוגיה : הסיפור על תזיאוס, הנסיך של אתונה.
רק לציין, שתזיאוס הוא בן דוד של הרקולס( מצד האמא, כמובן, כי תזיאוס הוא לא חצוי D: )
סבבה, נגמרו החפירות, ועכשיו, לסיפור :

אתונה וכרתים היו שנים רבות במלחמה, וכאשר היא נגמרה, כרתים יצאה עם ידה על העליונה. אתונה התחחנה בפני כרתים לחופש, ומינוס, מלך כרתים, הסכים : הוא ייתן לאתונה להיות חופשייה רק אם תשלח כל חודש חמישה בנות אתונה וחמישה בני אתונה למבוך שבתוך אדמת כרתים, האי הגדול ביותר, המבוך שבנה הממציא הגאון דדאלוס שעליו נרחיב בסיפור אחר.
בתוך המבוך שוכן המינוטאור, בנו של מינוס, שראשו ראש שור, וגופו גוף אדם גדול ושעיר במיוחד. בני ובנות אתונה היו נכנסים
לתוך המבוך ההפכפך, נאבדים בתוכו, וניהים טרף למינוטאור המפלצתי.
יום אחד, תזאוס, שהיה נסיך אתונה -גיבור גדול ויפה תואר, קם וקרא :
"אני , תזיאוס, אלך ביחד עם כל בני אתונה למבוך , אני אכנס ואמצא את המינוטאור , אהרוג אותו ואצא בחיים ! "
כולם הריאו, אבל רק אביו של תזיאוס, המלך אגיאוס, דאג.
"אבל תזיאוס, אתה בני יחידי , ואם לא תצא בחיים ? איך אדע על כך ?"
שניהם הסכימו שתזיאוס ישים על ספינתו דגלים אדומים כשהוא יצא : אם ספינתו תחזור איתם , סיתן שהוא מת. אם יחזור בשלום , יחליף את הדגלים לדגלים לבנים.
תזיאוס ושאר בני אתונה יצאו למסע, וכשהיו בכרתים ראתה הנסיכה אריאדנה, ביתו של מינוס, את תזיאוס, ומייד התאהבה בו מאוד. אריאדנה אמרה :
"תזיאוס הגיבור ! אשים בידיך חרב ופקעת חוטים, ושתיכנס למבוך קשור את החוט לכניסה. לך במבוך ותן לחוט להישתלשל אחריך. מצא את המינוטאור והרוג אותו , ולאחר מכן קח את החוט ולך בעקבותיו לכניסת המבוך. "
תזאוס הודה לה ועשה כדברה, ולאחר שיצא , מסוחרר מהצלחתו, שאל אותה : "איך אוכל להודות לך, נסיכת כרתים ? "
"קח אותי לאתונה ושא אותי לאישה , " היא אמרה. "אעשה כדברך " הוא מילמל, ויחד עלו על ספינתו. אבל תזיאוס לא אהב את אריאדנה בכלל. אריאדנה נרדמה במהרה, וכאשר עברו ליד אי מזדמן, הוריד אותה תזיאוס שם. "היי שלום , " הוא אמר.
כעבור שעה הם ראו את חוף אתונה, וכעבור עוד שעה היו כבר ליד העיר. אגיאוס, אביו של תזיאוס, חיכה שם לבשורות: הדגלים היו אדומים. תזיאוס שכח להחליף אותם מרוב שהיה מסוחרר מהצלחתו.
אגיאוס ראה את הדגלים ונתקף עצב. בנו יחידו מת.
מרוב אבל, קפץ אגיאוס אל המים וטבע שם, ועד היום הים הזה ניקרא הים האגאי על שמו.
ובאשר לתזיאוס?
האלים הענישו אותו על התנהגותו בחייו וגם במותו.

מקווה שנהנתם !! D:
אוהבת,
דוסה D:

‏14 תגובות:

  1. הוא אמר לשלוח שבעה בנים ושבע בנות....

    השבמחק
  2. דוסה אני מת על הבלוג הזה!!!דוסה את החיים~!

    השבמחק
  3. תקשייייבו תענו לי דחוווף !!
    כמה הוא ביקש לשלוח 7 בנים ו7 בנות או 5 בנים ו5 בנות ?????

    השבמחק
  4. בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה

    השבמחק
  5. איזה יפה 10 עניים שלי כפרה!!

    השבמחק
  6. חיים שלי חחחחחחחחחחחחחחחחחח

    השבמחק
  7. איזה משעמם יא בן זונה

    השבמחק
  8. זה לא הסיפור המקורי!

    השבמחק
  9. רק רן דנקר !

    השבמחק
  10. איך קוראים לסיפור הזה

    השבמחק